Omzet van webwinkels door het plafond

De komst van de webwinkel heeft veel invloed op de manier waarop de consument winkelt. Waar sommige fysieke bedrijven moeite hebben het hoofd boven water te houden, breken webwinkels record na record. De financiële crisis lijkt de verkopen van webwinkels niet te beïnvloeden.

In Nederland gaan de houders van webwinkels uit van een enorme stijging van de omzet. Sinterklaasaankopen zijn goed voor een geldbedrag van 188 miljoen euro bovenop de normale omzet. De Sint zorgt dus dat webshops draaien op volle toeren. Dit blijkt uit een bericht van PostNl, Thuiswinkel.org en Blauw Research.

De gemiddelde weekomzet van een normale webshop van begin november tot en met 5 december is ongeveer 130 miljoen euro. Dit is in een normale maand zo rond de 90 miljoen euro. Een verschil van ongeveer 40 miljoen euro per week.

Het lijkt erop dat Sinterklaas ervoor kan zorgen dat mensen veel meer aankopen doen dan normaal. Door webshops zijn veel producten gemakkelijk te verkrijgen, de levering is vaak snel en kan ook vaak anoniem. Sommige webshops kunnen de cadeautjes zelf inpakken in Sinterklaaspapier.

Populaire producten zijn zoals elk jaar met name consumentenelektronica en speelgoed voor kinderen. Producten als tablets en smartphones zijn erg gewild, maar ook games en gameconsoles zijn veel verkochte producten rond deze tijd van het jaar.

Bron: Nu.nl

 

Vorige Portfolio item

Meer nieuws items

Vorige Portfolio item

Nieuws